Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Produktiv dag

Publicerad 2013-09-23 16:10:25 i Allmänt,

Idag har jag lämnat in min bil på lagning och nu fått veta att den skall vara klar att hämta runt 08 imorgon på morgonen.
Med mammas hjälp har jag målat fönster i Nicos rum, röjt ut leksaker som han inte skall ha i sitt rum, städat hela huset, diskat, tvättat kläder, burit lite virke och donat.
Vad jag måste göra ikväll är att måla sju brädor som snickaren skall ha imorgon. Jag hoppas också hinna rensa Nicos garderob från kläder som han vuxit ur samt kanske kanske hinna måla köket.
 
Sedan har jag ca två-tre veckor på mig att måla resterande panelbrädor innan de skall upp samtidigt som jag skall försöka se till att kakla över diskbänken, måla fönster i kök och vardagsrum allteftersom de blir klara och massor av annat. Men jag hoppas nu att om vi ligger i så kanske det inte är sååå många veckor tills vi i alla fall är klara med kök, hall och vardagsrum samt altan och trappa. Sedan kan vi ta det lugnt och ta kontoret i en maklig takt.
Till jul skall vi i alla fall vara klara.... det är målet.
 
Eftersom inlägget var så tråkigt får ni en bild på två av mina favoriter tillsammans med en av Nicos favoriter.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: peachbeast

Publicerad 2013-09-23 17:36:00

Det var ju grymt jobbat! Heja dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela