Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Nothing to do so I do this

Publicerad 2013-09-22 16:21:59 i Allmänt,

Eftersom min hjärna fungerar på minimal nivå just nu men jag inte får lov att somna (eftersom Nico har en tendens att rymma och hitta på bus) så knycker jag denna lista från Sannas blogg. Dock har jag tagit bort alla frågor som innebär foton som svar för orkar inte leta upp dem :)
 

Vilket är ditt mest använda ord denna vecka?
Svårt... om man bortser från svordomar ("men va fan" används annars rätt flitigt) så kan ordet "absurt" hamna i topp.

Har du någon fobi?
Njee. Jag är rädd för en hel del saker och tycker stor del av världen är obehaglig men vet inte om jag har något som kan klassas som regelrätt fobi. Inget som får mig att hyperventilera och dö. Men större spindlar får mig att skrika i falsett och hoppa runt och jag känner extremt obehag både av trånga utrymmen och höga höjder.

Vad är det godaste du har ätit hittills i veckan?
Minns inte om det var denna veckan, var kanske förra helgen, men stekta kantareller med stekt lök var vansinnigt gott. Hallonmarsipanpralinerna jag åt igår var också väldigt mumsiga.

Vad är det finaste någon har sagt till dig idag?
Jag vet inte om någon sagt något direkt fint till mig idag. Kanske Nico som sa "hej då älskling" när han lämnade rummet någon gång.

När kände du dig riktigt nöjd med dig själv senast?
Hehe.. jag känner mig ofta ganska nöjd med mig själv då jag har rätt låga krav på mig själv. Får jag något gjort alls så är jag nöjd :) Men kan inte komma på ett ögonblick nyligen då jag kände mig sådär riktigt riktigt nöjd med mig själv.

Vad har varit roligast i helgen?
Min och Hampus myskväll i fredags var väldigt uppskattad men det var ju mer trevligt än haha- roligt :) Var också väldigt mysigt med skördefesten på Sundsby igår.

Vilken är din pepplåt för tillfället?
"Play your own kind of music" med Mama Cass lyssnar jag en hel del för tillfället och den peppar mig :)

Vad har du sysselsatt dig med då du har haft dötid i veckan?
Den dötid jag har bloggar jag väl på... men dötid är inte riktigt något som finns nu för tiden.

Har du gjort/kommer du göra något i veckan som du inte gjort förr?
Njee... inte vad jag kan komma på.

Vad oroar du dig för?
Försöker att inte oroa mig alls utan ta saker som det kommer men om jag tänker efter så oroar jag ju mig för massor. Nära och käras hälsa och välmående, att aldrig få tid att göra det jag egentligen vill göra, att renoveringen aldrig skall bli klar, att jag skall gå in i väggen, att jag aldrig kommer få sova ordentligt en enda natt i resten av mitt liv.. :)

Vem är den kändaste personen du har sett på senaste tiden?
Hahaha... jag bor på en ö på västkusten...jag ser INGA kända personer.

Vad har varit mest förvirrande på senaste tiden?
Världen.

Hur har veckan varit?
Den har väl varit som alla andra veckor den senaste tiden. Stressig. Tröttsam. För mycket att göra. För lite tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela