Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Movie nerds

Publicerad 2013-09-10 14:20:37 i Allmänt,

Jag är ju så glad över att scifi, fantasy och annat åt det mer "nördiga" hållet börjat bli så poppis på film, så kan inte låta bli att då och då ta upp och skriva om de olika godbitarna vi har att se fram emot framöver.
 
Förutom de uppenbara Hobbit-filmerna så ser jag just nu fram emot Alfonso Cuaróns Gravity. Fick mersmak för "något går fel i rymden" efter Europa report som jag älskade.
 
Nästa år skall väl även Captain America 2: The winter soldier komma ut. Han är ju inte min favorit bland Avengers-snubbarna och ser mer fram emot Thor 2, men skall bli kul ändå.
Även filmen Transcendence med Johnny Depp och Morgan Freeman kanske kan bli något att se fram emot.
 
Två andra filmer som skall komma nästa år är Dawn of the Planet of the Apes och Robopocalypse.
 
Tre andra filmer som dyker upp är X-men Days of Future Past, Guardians of the Galaxy med Vin Diesel och Resident Evil 6. Den första kommer jag vilja se, den andra kommer jag säkert se men har inte stora förhoppningar på och den sistnämnda kommer jag ju säkert se men känner att jag troligtvis kommer bli besviken med tanke på den senaste inom den serien. Kanske dags att ge upp det där?
 
Wachowski-syskonen kommer ju dock med en ny film, och deras verk är oftast spännande. Denna gången är det Jupiter Ascending med Mila Kunis och Sean Bean. Även Interstellar med Matt Damon och Tomorrowland med George Cloone och Hugh Laurie låter som om de kan vara något att kolla in.
 
 
 
Om man bortser från Star Trek 3 som kommer dröja lite (men oh vad jag längtar) så kommer en del andra uppföljare under kommande år (eventuellt året efter) och det är Avatar 2, Blade Runner 2 (fortfarande bara på planeringsstadiet?) och Chronicle 2. Den sista kan bli spännande då den första filmen var en sådan oväntat bra film som dök upp med okända skådisar och kändes ganska komplett som den var.
 
2015 skall enligt ryktet också en filmatisering av Assassin´s Creed dyka upp och det kan ju bli spännande att se hur de lyckas med detta.
 
 
Och detta var bara en liten del av alla roliga filmer som kommer... :o

Kommentarer

Postat av: peachbeast

Publicerad 2013-09-11 21:41:39

Åååååh vad jag längtar! Vi har nog väldigt lik filmsmak tror jag. Nu har jag fått massa filmer att se fram emot. Tack :-)

Svar: Så lite så :) Ja visst är det mycket att längta efter!
Knyttet

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela