Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Laci Green om sextrakasserier på gatan

Publicerad 2013-09-12 17:38:07 i Allmänt,

Jag måste säga att jag varit relativt förskonad från sådant här, trots att jag såg rätt bra ut som tonåring då jag var smal och hade en förkärlek för kortkorta kjolar, eller så är jag sådär omedveten om min omvärld att jag varken ser eller hör sådant beteende. Kan också vara det att jag växte upp på landet.
I alla fall har jag förstått att det innebär ett problem för många andra och delar därför detta vloginlägg av Laci Green.
 

Kommentarer

Postat av: Lisa - MondoCane

Publicerad 2013-09-12 23:38:17

Bloggaren Emmisen skrev lite om sin erfarenhet av detta när hon bodde i New York. Det verkar vara en stor grej i Amerika, större än här, kan man anta.

Svar: Ja jag får också intrycket av att det är värre där än här, även om det också tycks vanligare i större svenska städer. De få gånger jag själv upplevt det är just vid besök i någon större stad.
Knyttet

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela