Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Just nu är det lite mycket

Publicerad 2013-09-30 12:30:58 i Allmänt,

Alltså, jag har lite mycket i huvudet just nu... och det känns lite tjatigt att bara använda bloggen som en slags klagomur för mitt gnällande. Det finns de som har det värre, mycket värre. Har bara lite för mycket att tänka på och längtar efter att inte ha det. Längtar efter att kunna fokusera på det jag tycker är roligt. Längtar efter att kunna sätta mig och måla med min son utan att tänka på allt annat som jag också borde göra.
 
Men vi har varandra, vi tre i vår lilla familj och vi har ett hus (om än ett för närvarande jävligt kallt sådant)... så man skall väl inte klaga.
 
Eftersom jag inte orkar tänka så mycket just nu så skall jag ge er två tips istället.
 
Tips 1.
 
Gå in här och skriv under på denna protestlista för att markera att det fan inte är ok att vara 15 år, bli våldtagen av sex killar och de sedan får gå fria för att domarna tolkar lagarna med röven...
 
Tips 2.
 
Här finns en video där trevligt nog en man för omväxlings skull försvara Anita på Feminist frequency mot ett av alla de tusentals idiotiska påhopp hon råkar ut för. Ganska långt klipp dock, men bra.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela