Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Ett stycke knyckt lista

Publicerad 2013-09-16 11:59:34 i Allmänt,

Jag vet att det inte var så länge sedan... men så hade HejBlekk den och så kunde jag inte hålla mig.. Det är för sjutton måndag morgon - ha överseende!
 
10 saker jag skulle vilja göra innan jag dör:
Skriva minst en bok
Och se minst av en av de böckerna bli filmatiserad
Ha ett vinter/sommarhus i Italien
Besöka Comic Con i USA
Engagera mig mer politiskt
Se min son växa upp och vara lycklig
Studera mera
Bland annat ta kandidat- eller magisterexamen i sexologi
Känna att jag gjort skillnad
Och ärligt... jag hade inte haft något emot att bli ekonomiskt oberoende
 
9 saker om mig själv:
Jag vill tatuera mig men är för feg
Jag stökar ner mycket men städar sällan
Jag älskar att prata men är skitdålig på att ta kontakt med folk
Jag anser mig vara en väldigt snäll person
Jag tar dock ingen skit
Jag klagar mycket men är egentligen rätt nöjd med mitt liv
Jag hade varit längre än vad jag är om jag inte hade blivit anorektisk så tidigt
Jag älskar teater men går alldeles för sällan
Jag ääälskar katter
 
8 sätt att vinna mitt hjärta på:
Var intelligent
Ha humor
Var politiskt åt vänster
Var feminist
Var ICKE homofob
Var ateist (vi kan samman fatta de fyra senaste med Var som jag..haha)
Tyck om scifi och fantasy
Var omtänksam
 
7 saker du ofta grubblar på:
Varför folk inte fattar mer än de gör
Hur jag skall kunna erbjuda min son de bästa möjligheterna i livet
Vart fan mina strumpor tar vägen
Hur det kommer sig att alla andra verkar piggare än mig
Normer
Varför inte vuxna har overall på vintern - ser gött och varmt ut
Vad jag skall äta till middag
 
6 kändisar du tycker är snygga:
Benedict Cumberbatch
Tom Hiddleston
Katherine Moennig
.... alltså det står still... jag kommer på tusentals jag tycker är grymma och som är favoriter, men just snygga... känns så oviktigt att jag lägger ner denna punkten...
 
5 saker du aldrig skulle vilja göra:
Rösta på moderaterna
Åka berg- och dalbana
Hoppa fallskärm
Bli väldigt känd
Bo i en storstad
 
4 saker du köpt den senaste månaden:
Mat
Barnkläder
Byggmaterial
Böcker
(så spännande är jag)
 
3 saker som får dig le/skratta:
Jävligt rå humor
Min son
Sedan får jag mig själv att skratta rätt ofta :)
 
2 gamla favoritlåtar som du lyssnade på när du var yngre:
Ok, jag hade inte världens bästa musiksmak... och har inte fortfarande...
Tiers dont lie - Mark Oh
Whiter shade of pale - Olika artister
 
1 sak många inte visste om dig:
Ibland kan jag "utnyttja" min diagnos för att säga riktigt skumma saker bara för att det roar mig att göra andra människor obekväma...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela