Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

När skall mitt barn lära sig innebörden av lördag morgon?

Publicerad 2013-10-26 09:40:00 i Allmänt,

 
Igår hade jag den naiva förhoppningen att Nico skulle vara lika morgontrött idag som han var igår när jag fick klä på honom i sömnen inför dagis. Men nej. Strax innan 06 ville han upp.... och inte ensam.
Dum som jag är trodde jag att han kunde gå upp ensam ett tag.....
- Mamma.. vakna! VAKNA!
Han hittade chips som han vräkte i sig. Sedan ville han ha gurka. Sedan youghurt. Sedan mjölk..... and so on.
 
 
Jag fick springa fram och tillbaka, fram och tillbaka... Hann ofta precis tillbaka till sägen innan han hade en ny beställning.
Nu är klockan tjugo tio och han kom äntligen och la sig igen... men nu måste jag strax upp för skall på kalas vid 12.
 
 
Jag - vill - sova
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-10-26 11:10:22

Hahahaha, små älsklingar gör så :)/Mamma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela