Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Lite länktips

Publicerad 2013-10-15 10:37:55 i Allmänt,

Fortfarande inte i form för att blogga känner jag. Inte i form för mycket alls. Känner mig som en zombie. Alla tankarna rinner som seg kola och har en diffus känsla av att ha glömt något hela tiden.
Fick åka till jobbet i tjock dimma i morse dessutom, vilket var lagom kul. Fick skräckfilmsbaserad ångest och kände att jag aldrig skulle komma ut på andra sidan.
 
I alal fall, vill ni läsa mer än vara mitt svammel så rekommenderar jag starkt Sannas blogg där hon har ett inlägg som ger lite tips på barnlitteratur som utmanar normerna samt ett inlägg om barnfilm. Läs.
 
Om man vill lära sig lite om sminkets historia och hur det inte alltid varit en kvinnlig grej kan man också läsa detta inlägg hos HejBlekk.
 
Det var det.

Kommentarer

Postat av: SannaM // lärare ~ normkritiker ~ lesbisk svenssonmamma

Publicerad 2013-10-15 13:55:13

:-D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela