Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Han pratar! :)

Publicerad 2013-10-31 17:09:22 i Allmänt,

Om man inte har barn själv, eller om man har barn vars språk utvecklats helt enligt normen så kanske man kan tycka att min enorma glädje är lite konstig. Kanske tänka att so what att ungen pratar lite. Själv blev jag så lycklig idag att jag nästan grät. Nicos ordförråd har blivit större för var dag nu och han har alltmer börjat använda meningar och beskriva saker han förut inte beskrev.
Idag slog han nog dock rekord i att samtala och vi hade en verklig konversation på vägen hem från dagis. Han svarade på mina frågor på riktigt. Fick anstränga mig för att inte brista ut i tårar av glädje.
 
Han började med att kommentera att jag kom i  Hampus bil.
- Pappas bil. Mammas bil sönder.
 
Sedan satte vi oss i bilen och jag frågade om han hade haft kul på dagis vilket han svarade jakande på.
- Lekte du med Elin?
- Nej, Elin borta.
- Jaha vad tråkigt. Vem lekte du med då?
- Samuel
- Vad lekte ni för något då?
- Med bilar
 
Världens minsta lilla konversation men han har ALDRIG ens svarat på mina frågor på det sättet innan så var helt överlycklig. Kompenserade till och med för att det tog en halvtimme av hot och mutor för att få på honom hans nya fodrade regnjacka imorse eftersom det var "Rasmus jacka". Tydligen har Rasmus på hans dagis en likadan.
 
Nu ser hela familjen fram emot att få brorsan och hans tjej på middag.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-10-31 18:51:10

Så underbart!! Nästan så att jag börjar gråta jag med;) Men jag har ju också märkt att det kommer mer och mer ord och meningar - HÄRLIGT!! /Mamma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela