Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Den gråtande kuratorn

Publicerad 2013-10-01 09:47:11 i Allmänt,

Får väl se hur det går på jobbet idag då jag ser helt söndergråten och svullen ut i ansiktet. Grät så jag fick stanna bilen flera gånger på vägen till jobbet idag för att inte köra av vägen. Varför kanske någon undrar?
 
Tja, pratade med några av våra snickare nu på morgonen och man kan väl sammanfatta mina tårar med att:
 
* jag har oerhört svårt att hantera när någon, enligt mig, är otrevlig utan anledning
* jag är mäkta trött på allt tjaffs i samband med denna renovering - vill bara att det skall vara över
* det känns som om allt vi gör för att vara sjyssta och underlätta bygget vänds mot oss efter ett tag
* jag är något sönderstressad nu för tiden
 
Hampus ringde i alla fall sedan och sa att det ordnat sig för tillfället så lugnade ner mig... Känns bara så svårt när konflikterna kommer hem till en, eller hur man skall uttrycka det. Som om man inte har något trygg zon.
 
Nu skall jag rycka upp mig och ta tag i saker dock.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela