Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Plötsligt förstod jag

Publicerad 2013-11-15 09:05:02 i Allmänt,

Minns ni den här gamla klassikern? Programledaren som kaskadkräks i tv och säger att det är för att hon har mensvärk?
 
Jag har alltid garvat åt det och tyckt att "Vadå kräkas av mensvärk?". Har tyckt att det låter som en ganska skum och dålig ursäkt. Nu får jag be denna kvinna om ursäkt, även om hon ju inte vet att jag har sagt så, för idag förstod jag. Vaknade med en så in i helvetes för jävlig extrem mensvärk att jag mådde illa och var på väg att kräkas av smärtan flera gånger.
Tänkte att jag omöjligt skulle kunna ta mig till jobbet, men lite vilja och Voltaren så lyckades jag i alla fall.

Kommentarer

Postat av: peachbeast

Publicerad 2013-11-15 12:06:03

Usch vad jobbigt! Själv är jag sjuk idag och har ont i hela kroppen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela