Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Listigt

Publicerad 2013-11-16 22:00:15 i Allmänt,

Det var faktiskt ett tag sedan... tror jag... och jag har inget för mig. Så kommer därför fylla i denna lista som ni kan läsa, skumma igenom eller klicka bort. Helt valfritt.
 

1. Hur gammal är du? 33... låter så gammalt, men det är det inte!

2. Hur gammal känner du dig? Varierar... ibland just 33, ibland yngre men ibland äldre.

3. Vad har du gjort i dag? Läs tidigare inlägg för utförlig genomgång. Just nu ser jag och maken på prints av Obey.

4. Vilken film såg du senast? Vi såg halva Odd Thomas igår, sedan krävde maken att vi skulle sluta se den.

5. Vem ringde du senast? Min man, för att fråga om han också ville ha Thaimat. Det ville han inte.

6. Är du besatt av någonting? För närvarande av ugglor, men det varierar.

7. Är du rädd för blod? Nej men älskar det väl inte heller.

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Ett fruktansvärt stökigt vardagsrum.

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Ja, är det korta svaret. Det långa svaret orkar jag inte skriva ut men deras efternamn börjar på R, P, B, K och P bland annat.

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Nej

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Tråkigt nog svart, vill ha lika färgglatt som Nico.

12. När vaknade du i dag? Klockan 6 typ.. bläää

13. Vilken är din favorithögtid? Midsommar

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Här, när renoveringen är klar.

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Jag vet inte faktiskt, men flygplatsen på Santorini var ingen höjdare.

16. Hur vill du tillbringa din pension? I vårt hus, med en drink i handen.

17. Vad lyssnar du på just nu? Surret från datorn och min katt som snarkar.

18. Har du någon gång brutit ett ben? Nope, men fick en spricka i handen när jag gjorde snygg piruett runt lyktstolpepå isig gata och for iväg..

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Lök, saft, potatis, broccolisoppa på påse och snus

20. Vem är din favoritkändis? Verkligen ingen aning

21. Vad är du på för humör just nu? Trött men rätt nöjd

22. Vilka världsdelar har du varit i? Enbart Europa

23. Snarkar du? Har hänt att någon hävdat detta men jag tror det är lögn :P

24. Vilka yrken har du provat på? Läkarsekreterare, behandlingsassistent och skolkurator... och sommarjobbat som nåt administrativtliknande typ.

25. Hur går du helst klädd? Leggins och oversize tröja...

26. Vilket stjärntecken är du född i? Tvilling

27. Vilket är ditt favoritgodis? Choklad tror jag

28. Vad sa du senast? Ja men spela en timme då

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Svenska och religion

30. Vad har du på dig just nu? Jeans och en svart tröja med färg på

31. Vilken är din favoritaffär? Gekås, Göksäter, Etsy och Rusta :)

32. Vad har du för storlek i kläder? L/XL

33. Vad har du i dina fickor? Absolut ingenting just nu

34. Vad köpte du senast? Toapapper, kattmat och snus

35. Hur många gånger har du flyttat? 10

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? Smartphone med bra täckning, snus och en go kudde

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Inget av det.. jag är en mitt på dagen-människa

38. Senaste filmen du såg på bio? Star Trek - into darkness och Iron Man 3 (såg två filmer på samma dag)
 
39. Har du blivit sydd någon gång? Nej.

40. Har du någon gång badat naken utomhus? Nej.. jag är inte mycket för att vara naken alls

41. Vad åt du till frukost? Broccolisoppa och lite chips... sån e jag

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Singel, oftast full och hade himla kul samtidigt som jag var väldigt olycklig.

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Absolut inte

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Min familj (både nuvarande och original om man säger så) gör ofta speciella saker... små vardagliga saker som ändå betyder så mycket.

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? Bredvid sängen

46. Vad var det sista du åt? Anton Berg marsipan

47. Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Om jag skall jobba 06, men Nico väcker mig nästan alltid innan

48. Är du blyg? I vissa sammanhang

49. När flög du senast? Var flera år sedan... kanske 2006?

50. Har du något tatuering? Nix

51. Har du varit med om en bilolycka? Ingen allvarlig i alla fall... varit passagerare vid några dikeskörningar dock.

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Tror inte det

53. Vilken är den roligaste träningsformen? Fri dans skulle jag tro

54. Har du några husdjur? Två katter. En extremt tjock, skum och inte så smart katt och så en normal katt.

55. Vill du gifta dig? Är redan gift och hoppas så förbli

56. Var växte dina föräldrar upp? Det vet jag inte om de vill att jag skriver om, men nearby skulle man kunna säga. Pappa något närmare än mamma.

57. Har du någon gång ringt polisen? Ja, när vi hittade en bortsprungen hund och när en mötande bil körde av min backspegel och stack.

58. Vilka är dina största svagheter? Jag har svårt att ta tag i saker som är ostrukturerade

59. Har du, eller har haft, något smeknamn? Nej, inte vad jag vet eller minns i alla fall

60. Vad ska du göra imorrn? Se tidigare blogginlägg men kan väl sammanfattas med ordet måla

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela