Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

En lördag hos familjen L, del 2

Publicerad 2013-11-16 21:23:45 i Allmänt,

Nico fick vara vaken till 21 och fick kvällsmat vid 20 i en naiv förhoppning att han skall sova till i alla fall 8 imorgon. Chansen är väl dock minimal med tanke på att han sov mitt på dagen. Men men.. värt ett försök.
 
Han var mycket nöjd då mamma och pappa kom förbi med en present till honom förut. En Talking Tom nalle, som liksom namnet låter ana pratar.
Nico kallar den dock för "Morfars katt" - lite orättvist då den var från mormor också. I alla fall älskade han den och den fick åka med och handla. Han har småpratat med den medan han sett på film och nu sover den tillsammans med honom.
 
Även jag var nöjd för jag fick Thaimat. Vilket jag hetsåt så jag mådde illa. Sedan målade jag resten av panelen. Nu är det bara fönsterfoder och lister kvar att måla. Och möbler... och väggar... och... ja det är neverending.
 
Imorgon är det förutom målande tapetsering av vardagsrummet som är på tapeten (hohoho), och lite trädgårdröjning. Och att klura ut hur vi skall få hem skänken som vi köpt från Uddevalla. Tung och tre trappor upp utan hiss tydligen. Men den var ett måste... och gissa vad... den skall målas.
 
I övrigt idag har jag maniskt läst bloggen Karins Konstgrepp som jag nyss upptäckt. Åh vad jag vill vara som hon. Sådär färgglad, spontan och pysslig. Blir helt till mig av hennes blogg även om hennes stil egentligen inte alls är som min. Men önskar att jag hade lite mer av det där vågade i mig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela