Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Vad du än gör är du fuckad

Publicerad 2013-05-17 12:50:15 i Allmänt,

En intressant artikel att läsa är denna artikel i SvD.
 
Där skriver man om en bok i marknadsföring som skrivits av samme man som har hand om marknadsföringen för just det omskrivna American Apparel. Han beskriver att hans sätt att skapa reklam är just att skapa något som väcker anstöt och sedan tipsa bloggare och tidningar om etta för att få skriverier.
Med andra ord bryr han sig inte om att uppmärksamheten är av negativ natur för det säljer ändå. Tydligen säljer det massor.
 
Med andra ord har man som "vanlig människa" två obra alternativ. Antingen så reagerar man och protesterar vilket gör att företaget får precis den uppmärksamhet som de ville ha och sedan sitter de nöjt och räknar alla sina pengar.
Eller så är man tyst och säger ingenting, låter skiten passera, och skickar ett budskap till alla att detta är helt ok (vilket det inte är) och ser hur marknadsföringen blir grövre och grövre i sin önskan att få en reaktion.
 
Så vi är fuckade vad vi än gör?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela