Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Jag hatar dagislämningar

Publicerad 2013-05-17 09:13:13 i Allmänt,

Ibland går det bra att lämna på dagis, men denna  morgonen var en sådan där lämning som gör att jag har ont i magen hela dagen. Det spelar ingen roll att jag vet att han är glad igen fem minuter efter att jag gått för just den där stunden så är han ledsen och undrar varför jag går ifrån honom... och jag hatar det... fy fan vad jag hatar det. Vill inte att han någonsin skall behöva känna så.
 
Det var helt ok att åka till och gå in på dagis idag men så fort jag skulle gå så vrålade han "KJAM" och skulle kramas, sedan släppte han och sa hej då men efter att jag tagit ett steg till mot dörren så skrek han "KJAM" igen och så skulle man kramas mer. Om och om igen och när jag tillslut var alldeles vid dörren så ville han inte släppa utan klamrade sig fast allt vad han kunde och viskade "kjama, kjama" i mitt öra. När jag slutligen fick säga att jag inte kunde kramas mer så grät han helt hysteriskt.
 
Ångest

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela