Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Hur man förlorar en vän genom porr

Publicerad 2013-05-28 19:12:49 i Allmänt,

Läste Schmenus senaste inägg där hon nämner både Jenna Jamesons självbiografi ”Att älska som en porrstjärna” samt Traci Lords självbiografi "Nattens barn" (för er som inte vet så har båda varit "porrstjärnor"). Det fick mig att tänka på ett underligt sammanträffande.
 
Runt 2003 (? - kan ha årtalet något fel) så hade jag just läst Traci Lords bok och lånade ut den till min lillebrors dåvarande flickvän. Pang bom så tog deras relation slut på ett inte helt vänskapligt sätt vilket ledde till att även hon och jag bröt kontakten och jag fick aldrig återse min bok igen.
 
Ungefär sex år senare lånar jag ut Jenna Jamesons bok till en god vän och poff ur det blå (min sida av saken så inte helt  objektivt) så bryter hon all kontakt med mig för all evig framtid ungefär och även den boken var ett minne blott.
 
Så ett tips - vill man behålla en vän så låna aldrig ut en självbio skriven av porrstjärna till dem för det är ett säkert sätt att förlora en vän på.

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2013-05-29 00:02:35

Ajaj! Akta dig för Puma Swedes bok då! ;)

Svar: Jag kanske borde skaffa den och låna ut den till nån jag VILL bli av med :)
Knyttet

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela