Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Den som spar han har

Publicerad 2013-05-11 07:58:17 i Allmänt,

Nu när Nico varit sjuk har det blivit lite väl mycket godis för hans del. "Stackars dig som är sjuk"-godis kan man kalla det. Inte visste vi att han skulle vara sjuk så länge. Men så igår så sa jag att nä nu får det vara stopp på detta med tanke på att han knappt äter någon mat. Jag sa att imorgon då skall han inte få något godis alls om han inte äter mat först.
 
Så imorse när han tvingade upp mig i sängen alldeles för tidigt så var jag inställd på att nu skulle det vara frukost och inget annat. Utan frukost inget gott.
Vill du ha macka? frågade jag
Nej, sa Nico
Vill du ha yoghurt? frågade jag
Nej, sa Nico
Vill du ha äpple?
 Nej, sa Nico
 
Sedan gick han fnissande bort till sin stövel som han tydligen hällt ner massa godis i och sparat igår.
Godis, sa han lyckligt.
 
Nu åt han visserligen bara två små godisbitar och sedan ville han inte äta av det heller. Så behöver kanske bara känna mig som en halvkass mamma. En lurad mamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela