Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Vi har köpt en barnvagn, en vagn speciellt för barn

Publicerad 2013-03-28 08:53:00 i Allmänt,

Med tanke på rubriken så nej, jag har inte förlorat förståndet eller tror att folk inte vet vad en barnvagn är..haha.. jag kom bara att tänka på Galenskaparnas gamla låt "Pål har köpt en badboll, en boll speciellt för bad".
 
Min mamma gjorde mig nämligen uppmärksam på en annons på nätet om en kvinna i närheten som sålde en Emmaljunga Scooter i skitbra skick för bara 500 spänn. Vilket fynd! Eftersom den sittvagn vi har är alldeles för ynklig för att klara att gå på annat än helt slätt underlag och inte är så sov-vänlig (och jag spillde ut en hel burk målarfärg i vår gamla Brio - klantigt!) så har vi behövt ha en vagn för de gånger vi vill gå på längre promenader eller ha med Nico på stan etc. Så snabbt som ögat skickade jag både mail och sms och hann först, vilket var en sabla tur eftersom telefonen tydligen gått varm hemma hos denna kvinna.
Igår åkte vi och tittade på den och köpte den på stört. Är så himla nöjd.
 
 
Sedan var vi på föräldrakurs men det skriver jag mer om i ett separat inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela