Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Vår förmiddagsutflykt

Publicerad 2013-03-16 13:15:26 i Allmänt,

Jag inledde med att rookie-mistake. Jag parkerade så han såg McDonalds från bilen. Vilket innebar att han absolut inte gick med på att handla först. Och då meningen var att han skulle ha det trevligt så sa jag inte emot utan tänkte att det går ju bra.
Blev dock världens längsta McDonaldsbesök för när vi kom serverade de bara frukost fortfarande (var en kvart tidiga) så Nico fick ett Happy Meal med pannkakor. Han åt upp dem med viss besvikelse, men hoppade sedan ner och gick till disken och beordnade att få pommes. Så det fick han. Sedan hann han bara äta två innan han även gick och krävde en cheeseburgare. Vilket han fick. (Neej, jag kan säga nej, men det var "hans dag" idag så då får han det han vill ha). Så sammanlagt åt han en halv cheese, en liten påse pommes, tre morrötter och två pannkakor. Sedan var han nöjd.
 
Det fanns inga ballonger, tyvärr eftersom han pratat om det hela vägen i bilen, men han tog två flaggor som han sprang runt med ute i blåsten och skrattade osm bara den när de fladdrade i vinden.
 
 
Sedan blev det handla på ICA Maxi. Han skötte sig finfint även om en hel del lades i vagnen som jag fick lägga tillbaka. Han protesterade dock inte jättemycket.
Vissa onödiga saker slank ju dock med. Är ju inte helt bra på att hålla igen själv.
 
 
Blev en bok till mig, en deckare, och en bok till Nico med pop-up-flikar, Fyra par lite varmare strumpor till Nico. Ett paket med ToyStory-pussel (som är för svåra för honom) och en chokladkanin som han ABSOLUT skulle ha trots att jag inte ens tror att han vet att det är choklad.
 
Sedan somnade han i bilen på vägen hem och har sovit den timme så gått sedan vi kom hem också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela