Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Och så har jag ett barn också

Publicerad 2013-03-23 19:54:39 i Allmänt,

Mitt i all feminism och allt genus och all politik som jag nu kastat in här i bloggen så kommer jag ju såklart också skriva om mina helt vanliga dagar med min ovanligt underbara son :)
 
Idag har varit en ganska lugn dag då hans käre fader var lite sådära bakis efter sin AW. Och då krävs pizza. Så efter att Nico inlett dagen med att dansa någon slags krabbdans (tänk Loreens danssteg åt sidan) i sängen i kobination med hopp och hysteriskt fnittrande så drog han och jag iväg och inhandlade pizza till oss vuxna och en HappyMeal till Nico. Alla var glada.
 
Sedan har det setts film, mysts, pusslats och busats i lagoma doser. Nico har varit på väldigt glatt humör, även om han nämner mormor och morfar minst en gång i kvarten, och flugit på mig och pussat (ibland bitit på kärleksfullt sätt) mig, kittlat mig och försökt skrämma mig genom att vara ett monster som vrålar åt mig. Han har även hjälpt mig diskat och gått på toaletten (fast han gör liksom inget där, bara sitter).
 
Så en avslappnad och skön lördag men bara glada miner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela