Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Min sons kläder

Publicerad 2013-06-02 17:23:43 i Allmänt,

Helt sådär appropå ingenting så har jag ju tidigare pratat om att jag skulle visa bild på lite av kläderna ur min sons garderob. Jag pratar ju mycket om könsneutrala kläder och så, och då kan det ju vara bra att visa upp hur det ser ut hemma hos en själv.
Eller kanske skall jag inte använda könsneutrala kläder. Är ju inte så att han alltid går klädd i helt neutrala unisex kläder utan snarare så att han har en del från killavdelningen och en del från tjejavdelningen och i många olika färger. Främst skulle jag dock tro att hans garderob innehåller lila och grönt eftersom det är de färger jag tycker mest om, men alla färger är nog representerade.
 
Orkade inte stå och leta fram de bästa exemplen på hur han brukar gå klädd utan tog bara några plagg som fanns rena och la på den obäddade sängen och tog kort.
 
 
Syns kanske inte så bra på bilden men längst bak har vi ett par bruna hängslebyxor, ett par gröna mjukisbyxor, ett par mörklila manchesterbyxor samt ett par rosa/lila leggins. Därefter en blåranidg t-shirt som för övrigt har tryck med Rex från ToyStory. Under detta ser vi en grön och rosa Fem myror- tröja, en lila tröja och en lila body. Under detta en mönstrad tröja samt en orange tröja med Buzz Lightyear.
Han har alltså både färger som anses passa pojkar och färger som anses passa flickor. Han har tryck som anses passa flickor och han har tryck som anses passa pojkar. Allt i en härlig blandning. Även om han själv inte intresserar sig stort för vad han har på sig så är inget heller påtvingat eller så, utan märker jag att en viss färg eller ett visst tryck inte tilltalar honom så behöver han inte heller ha på sig det.
 
Med andra ord så erbjuder jag ett så brett utbud som jag kan till min son, men jag påtvingar inget han inte vill ha och jag förvägrar heller inget som han vill ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela