Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Man vet så lite om föräldraskap innan man får barn

Publicerad 2013-06-01 21:04:30 i Allmänt,

Jag verkligen älskar denna bilden, för den illustrerar så väl hur det är att vara förälder.
 
 
Innan jag fick barn kunde jag ju inte i min vildaste fantasi ana att det skulle komma en dag då jag verkligen längtade efter, och ansåg det vara en lyx, att få skita ifred. Kan ju säga att det är YTTERST sällan jag får vara ensam på toa, eller ens ha dörren stängd. Toalettbesök är numera något hela familjen tar del av.
 
Och btw, om man tycker att det är lite obekvämt och jobbigt att ha mens i vanliga fall så är det ingenting mot när man har ett litet barn som står bredvid när man byter binda och skriker "NEEEJ, UUUuusch" och får rysningar så hela han skakar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela