Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Känns som jag sagt det förut men... Trött

Publicerad 2013-06-05 19:13:52 i Allmänt,

Alltså... just nu är jag sjukligt trött. Massor att göra hemma samtidigt som jag är ständigt tillgänglig för en del av mina elever som inte mår så bra. Jag vet - folk säger att man måste ha gränser, att man inte skall ta med sig jobb hem and so on... Men seriöst, om man jobbar med det gör så finns det fall och tillfällen där man inte riktigt kan säga "vi hörs efter helgen". Och jag bryr mig ju faktiskt om dem på riktigt.
 
Vi kom fram till att det får bli nån kortare utflykt denna helgen och Liseberg nästa helg eller så.. För ser jag ut som jag är i form för Liseberg?
 
 
Nää, ni ser ju... Hon är helt slut människan.
 
Kommer ju inte direkt vara vila ändå. Skall rivas lite till, slängas i containern, skyfflas massa jord, sågas hål i gaveln (don´t ask), flyttas stenplattor och förhoppningsvis rensas lite i "rabatterna". Utflykten blir nog att Nico för åka med oss till Torp på fredag och äta på McDonalds, leka på lekplatsen och så köper vi gungställning till honom samtidigt som vi köper allt annat som vi skall ha.
 
Ja just det... städa inne kan ju också vara en bra idé. Nicos rum ser ut som om någon fått seriös magsjuka och kräkts upp leksaker över hela rummet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela