Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Jag målar och målar

Publicerad 2013-06-25 13:18:44 i Allmänt,

Jag målar och målar, hela tiden känns det som, och trots det hinner jag bara med att måla ungefär 15 fasadbrädor och liknande mängd hattläkt per dag... och det behövs över hundra av varje bara till en vägg... :/ Jag kommer kunna hålla på med detta tills nästa år eller så... Vet inte hur man skall lösa det för är inte bara ett tidsproblem utan också problem med förvaring när det torkar.
 
I alla fall så ser det ut så här hemma nu:
 
 
Byggkillarna lägger tak på köksutbyggnaden. Har de någonson tröja? Who knows... Var ju bra att det blev fint väder idag dock trots varningarna för regn.
 
 
Hampus tilläggsisolerar gaveln.
 
 
Själv står jag här inne och målar brädor och får inte se någon sol alls. Jag fick också trotsa mina egna panikkänslor av att bli smutsig på händerna och flytta nymålat virke för att lägga på tork.
 
 
Ni skulle bara veta vilken krypande ångest jag får av sådant här..... usch.
 
Nu skall jag strax hämta lillen och gå på promenad är det tänkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela