Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Dagens inköp

Publicerad 2013-06-17 20:16:03 i Allmänt,

Jag måste säga att ICA Maxi är en av mina favoritaffärer vad gäller att köpa barnböcker. De har ofta roliga, spännande böcker som Nico tycker om. Han är ju ingen bokfantast eftersom hans tålamod sällan räcker till att sitta ner och titta i en vanlig bok utan han behöver böcker där det händer grejer.
 
Idag köpte denna bok. I staden heter den och jag ber om ursäkt för att bilderna som följer är på sned men bloggen bara vägrar att vända på dem fast de är "rätt" i datorn.
 
 
Som ni kan se på (den felvända) bilden nedan så har den tre flikar på varje sida varav det är ljud under en av dem. Eller insåg nu att man kanske inte ser så bra att de är flikar, men det är det :)
Nico tyckte den var jättespännande och det var verkligen ljud som tilltalade honom också, bland annat en telefon.
 
 
Jag köpte också boken nedan som är sångtexten till Hjulen på bussen, med ljudknappar som illustrerar något från varje vers. Om man känner min son vet man varför den är så passande - han sjunger heeela tiden på den sången. Han älskade såklart boken också :)
 
 
Och slutligen bjuder jag på en bild på de söta sandaler som jag köpte till Nico. Midsommarsandaler :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela