Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

- För trött -

Publicerad 2013-06-04 20:05:37 i Allmänt,

Jag tänkte skriva ett långt inlägg om att samhället brister i sin omsorg av unga. Att allt ibland bara brister och människor faller mellan stolarna. Jag tänkte skriva om remisser som sänds tillbaka, om akutintag som skickar hem, om socialtjänst som inget gör.... jag tänkte skriva om allt det där. Men det blir så lätt att man anklagar en instans, en tjänsteman/kvinna, en vårdpersonal när det egentligen är hela systemet det är fel på. När resurserna inte finns och alla problem måste bli någon annans ansvar. När tiden är så knapp att samarbete inte hinns med.
 
Men vem skall fixa det då? Vem skall lyssna? Vem skall sätta stopp och erbjuda hjälp innan det är för sent?
 
Idag är en sådan dag då mitt jobb tagit lite knäcken på mig. Då jag är nära till gråten hela tiden. Då jag är maktlös och inte räcker till.
 
Men istället för att bryta ihop skall jag gå ut och släpa på virke.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela