Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Nicos dag

Publicerad 2013-07-25 21:13:11 i Allmänt,

Idag på morgonen hörde min polare Karin av sig och undrade om vi skulle ha en liten playdate med barnen runt lunch. Även om jag hade huvudvärken from hell så kände jag att jag verkligen ville vara lite social och att Nico behövde komma ut ur huset så sagt och gjort...
Vi mötte upp dem vid Sundsby där ungarna kunde springa av sig i skogen och vi kunde ta en fika. Riktigt trevligt. Efteråt följde med hem en stund och tittade men är ju ganska rörigt just nu så är ju inte så att man kan ha ett lugnt samtal mitt i allt hamrande.
 
När de gått hem var huvudvärken för jävlig så jag la mig i sängen, och Nico kom och la sig hos mig. Sedan somnade vi och sov i flera timmar. Vaknade någon gång efter middagstid och hade då fortfarande massiv migränhuvudvärk. Klarade inte av att röra mig alls förrän jag marinerat mig i massor av värktabletter och fått vila ett tag till.
 
Efter det kände jag mig bra nog att ta med Nico och handla. Han fick välja en tidning i affären och valde denna:
För i den fick man med en strassprydd leksakskamera, en slags keps (?), ett halsband och en liten börs.
 
Utanför affären mötte han sedan sin älskade Elsa. En flicka på hans dagis som är den enda som han verkligen uttryckt att han tycker om och saknar. Det blev puss- och kramkalas och sedan stora tårar när han inte fick följa med henne hem. Han grät hela vägen hem, stackaren. Dessutom berättade Elsas mamma att hon kommer flytta och inte gå på hans dagis mer :( Riktigt sorgligt :(
 
När vi kom hem åt jag och Nico sådan där färdigmat man bara värmer i micron och det var en riktig hit enligt honom och han klämde i sig en hel portion med köttbullar, mos, sås och ärtor.
Eftersom vi sov halva dagen så är han dock fortfarande vaken och jag försöker få honom att somna nu, vilket inte är det lättaste.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela