Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Jag var uppe en sväng

Publicerad 2013-07-30 19:01:30 i Allmänt,

Idag har jag lyckats vara aktiv i två omgångar. Jag målade som sagt runt ett fönster och nu i andra omgången så åt jag middag och så diskade jag all disk som belamrade vårt badrum (vi har ju inget kök för tillfället).
I övrigt har jag fått vila. Hade "stora" planer på att i alla fall kunna packa upp all tvätt, och i allra bästa fall hinna måla väggar i sovrummet men som det känns nu kommer jag behöva lägga mig så fort Nico somnat.
 
Vi har försökt göra en plan för bygget och kommit fram till att köket nog helt får vänta tills vi kan riva gamla badrummet... Det blir för avigt att behöva sätta dit köket och ha det där med allt annat som skall göras efteråt.
Istället skall fokus nu vara på att göra klart "sovrumsdelen" av huset - dvs. vårt nya sovrum, vårt gamla sovrum samt Nicos rum.
 
Kanske att jag i alla fall kan få gjort något litet om dagen. Imorgon skall jag ha som mål (förutom att packa upp ren tvätt) att antingen måla i sovrummet eller spackla i vår walk in closet. Kanske även förbereda lite i Nicos rum inför det som skall fixas där. Dock kommer vi nog vänta med att byta Nicos golv tills det allra sista eftersom det inte är akut och det är så himla mycket jobb med att flytta alla hans saker. Får nog bli att man tar det en helg då han kan sova borta en natt eller så.
 
Nu sover Nico strax och då skall jag lägga mig och blunda för min hjärna just nu förbjuder mig att läsa och antagligen att se på film också. Blogga var inte heller en bra idé så bye bye for now.
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-07-30 21:26:43

Tycker så oändligt synd om dig älskling:( Hoppas nu att du blir bättre för varje dag som går. Önskar att jag skulle orka att hjälpa till med Nico mera och har samvetskval för det:( Älskar dig/Mamma

Svar: Äsch så skall du inte känna, du hjälper ju mig massor <3
Knyttet

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela