Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Framsteg i huset

Publicerad 2013-07-25 21:23:41 i Allmänt,

Det är svårt att förklara allt som sker i huset och hur det ser ut nu om man inte vet hur det såg ut innan.
Idag medan jag har sovit har dock Hampus tapetserat vävtapet i hela sovrummet så nu är det bara att måla. Hoppas må bättre imorgon så att jag kan ta tag i det.
 
Ovan ser ni dörröppningen från vardagsrummet och in i det som kommer bli kontor/gästrum. Här i vardagsrummet har jag ju också projekt som väntar i form av att måla spisen vit (för att inte tala om att nästan  hela rummet måste tapetseras om och målas)
 
Nedan ser ni hur vardagsrummet nu blivit aningens större. Golv och väggar är ju dock ännu inte klara som synes, men man får kanske lite känsla av hur mycket större yta det är nu. Där man ser en dörr skall det sedan inte vara en dörr utan ännu ett fönster men eftersom vi inte kan göra klart hallen ännu så får det vara så här så länge.
 
 
 
Hampus har varit sååååå underbar och städat och pyntat och gjort fint så det skall vara hemtrevligt fastän det inte är klart någonstans <3. Känns riktigt mysigt inne nu trots all plast och isolering.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Lotta

Publicerad 2013-07-25 23:17:21

Roligt att se hur det växer fram! Blir kanon!

Svar: Tack :)
Knyttet

Postat av: Lotta

Publicerad 2013-07-25 23:17:25

Roligt att se hur det växer fram! Blir kanon!

Postat av: SannaM // lärare ~ normkritiker ~ lesbisk svenssonmamma

Publicerad 2013-07-26 08:42:11

Är så imponerad av alla som renoverar och fixar med sina hus... själv vet jag att jag bara blir stressad. Är för bekväm tror jag. Men ni kommer ju verkligen få det precis exakt som ni vill ha det - coolt!

Svar: Man ÄR stressad :) Vill sååå att det bara skall vara klart nu :)
Knyttet

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela