Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Dagens sjukvård

Publicerad 2013-07-20 21:40:33 i Allmänt,

Jag hann idag följa med och titta på när Nico badade med sin morfar innan jag blev för dålig igen. Var kul att se honom så glad och att han fick vara ute och ha lite kul en sådan här fin dag.
 
 
 
 
Sedan blev yrseln och domningarna för jobbiga så jag ringde sjukvårdsupplysningen och beskrev besvären och fick order om att åka in akut direkt eftersom de sa att det lät som infektion som påverkat hjärnan eller hjärnblödning (!).
Nico fick stanna hos mormor och morfar medan Hampus körde in mig då jag är för dållig för att köra bil. Helt meningslöst besök. De tog bara sänkan och efter det fick jag lyssna på långt svammel som innehöll:
- du han nog ingen hjärnblödning för du har fortfarande lite feber
- det är nog någon typ av virus
- det är nog inte MS (! nämn då inte det tack!)
- det kan vara tbe men det kunde de inte testa för
- det kan vara borrelia men det kunde de inte testa för

- gå hem och vila och se om det blir värre

Värre? Jag kan knappt gå och enbart stundvis läsa, skriva och titta på nåt. Större delen av tiden gör huvudvärken och yrseln att jag bara kan ligga och blunda.
Har nu valnat efter att ha sovit sedan halv sex (tyvärr somnade Nico då med utan att ha ätit middag så han lär vakna tidigt imorgon).

Tydligen är sänka det enda test svensk sjukvård gör numer och hittar de inget som antibiotika hjälper mot så får man gå hem och vila.
Känner mig inte mindre orolig nu. Febern är nu helt borta för stunden men huvudvärken värre än någonsin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela