Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Another day in paradise

Publicerad 2013-07-10 14:47:49 i Allmänt,

Idag hade jag den, i efterhand, inte helt genomtänkte idén att jag och Nico skulle åka till IKEA och Bauhaus för att köpa saker vi behövde i bygget. Ensam, med en treåring, i stora varuhus med lång inköpslista..... bra tänkt där.
 
Det började bra i alla fall. Vi åkte till IKEA och Nico var på gott humör. Skulle stamma vid varje lekstation så det tog ett tag, men det fick det lov att göra, och ett långt stopp vid leksakerna där han fick välja något (blev leksaksmat).
 
 
 
 
Sedan skulle jag hämta golvet till sovrummet som jag var där för att köpa. Vägde något mer än jag trott och var mer skrymmande än jag tänkt. Höll på att svettas bort bara genom att lasta det på en kärra. Sedan fick jag kämpa med att både försöka köra kärran och barnvagen till kassan. När vi betalt meddelade Nico att han ville ha korv så vi köpte det på väg till bilen och han var nöjd och glad.
Sedan tog det mig mer än en halvtimma att lasta golvet i bilen då det nästan inte fick plats, innan vi kunde åka till McDonald. Nico var vid denna tidpunkt fortfarande glad.
 
Efteråt skulle vi då till Bauhaus. Nico fick åka på en lastkärra och var till en början nöjd och glad. Dock så tog det ju ett tag innan jag med hjälp av en som jobbade där fick tag på allt jag skulle ha och Nico började bli trött.
 
 
När han började bli trött började han rymma iväg i affären, pillade på allt, gick in i info-deskarna och försökte använda deras datorer och pilla i deras lådor, gick till en tom kassa och tryckte på alla knappar, försökte sno en scanner, försökte knycka en stämpel och när han inte fick det så låg han, ganska mycket, på golvet och grät och skrek.... när han inte vrålade "HEJ DÅ MAMMA!".
 
Tillslut fick jag tag på allt, fick betalat och kom mig ut till bilen för att packa in allt. Då kröp han in i bagageutrymmet och vägrade komma ut, så det tog ett tag att få honom att gå med på det.
 
 
På vägen hem somnade han i alla fall i bilen och nu när vi kom hem så bar jag in honom och han fortsatte att sova i vår säng. Jag är heeeelt slut men skall ta och städa hans rum.
På vägen hem var jag först på satans dåligt humör men sedan kom Phil Collins Another day in paradise på radion och jag skämdes över mig själv och kände mig istället tacksam över allt jag har - inklusive en helt skogstokig liten unge som jag älskar mest av allt fast han gör mig galen <3

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-07-10 22:15:12

Den skogstokiga lilla ungen älskas inte enbart av sina föräldrar utan även av sina morföräldrar och det utan gränser och förbehåll:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela