Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

När man inte har något bättre för sig

Publicerad 2013-01-29 12:47:26 i Allmänt,

...så svarar man på 60 frågor om sig själv. Vid det här laget så har ni säkert lärt er att det är något ni får stå ut med då och då. Frågorna är för övrigt knyckta från Hanapees blogg, en blogg jag rekommenderar er att läsa.
 

1. Hur gammal är du? 32 (låter så gammalt)

2. Hur gammal känner du dig?
Varierar mellan 5 och 80

3. Vad har du gjort i dag? Jobbat (nu har jag lunch)

4. Vilken film såg du senast? The Hobbit tror jag

5. Vem ringde du senast? Min mamma

6. Är du besatt av någonting? Läsa om skådisarna i alla filmer jag ser på imdb

7. Är du rädd för blod? Nej, men är väl rätt obehagligt i stora mängder

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Opersonligt arbetsrum

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Kanske om jag tänkte efter, men det orkar jag inte

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Nej, orkade inte det heller

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Svart?

12. När vaknade du i dag?
Nico väckte mig strax innan klockan ringde 05.20

13. Vilken är din favorithögtid? Midsommar, för det är rätt årstid då

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Hemma :)

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Kommer inte på någon, ingen geografisk plats i alla fall

16. Hur vill du tillbringa din pension? På min altan med min man, sippandes på en drink

17. Vad lyssnar du på just nu? Kollegornas konversation i rummet bredvid

18. Har du någon gång brutit ett ben? Nope

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? 
Kolsyrat vatten, lök, buljong, tonfisk, majs (ingen logik i det svaret alls)

20. Vem är din favoritkändis? Ricky Gervais kanske

21. Vad är du på för humör just nu?  Snuvig och trött
 
22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa enbart

23. Snarkar du? Min man hävdar detta

24. Vilka yrken har du provat på? Läkarsekreterare, behandlingsassistent och skolkurator

25. Hur går du helst klädd? Mysbyxor och t-shirt

26. Vilket stjärntecken är du född i? Tvilling

27. Vilket är ditt favoritgodis? Choklad tror jag

28. Vad sa du senast? 
– Hej då

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Svenska
 
30. Vad har du på dig just nu? Pösjeans och min mans tröja
 
31. Vilken är din favoritaffär? Claes Ohlsons och Biltema
 
32. Vad har du för storlek i kläder? Stor storlek
 
33. Vad har du i dina fickor? Ingenting just nu faktiskt

34. Vad köpte du senast? En tonfiskbaguette

35. Hur många gånger har du flyttat? Nio gånger tror jag, sedan jag flyttade hemifrån

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? Min son, min man och en lyxig båt

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Kvällsmänniska, fast jag är trött då med... så bästa tiden är väl runt lunch

38. Senaste filmen du såg på bio? The Hobbit.

39. Har du blivit sydd någon gång? Nej jag tror inte det, eller jo, efter förlossningen

40. Har du någon gång badat naken utomhus? Nix, eller jo när jag var liten unge kanske

41. Vad åt du till frukost? Tonfiskbaguette
 
42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Läste till socionom och bodde med min dåvarande sambo samt två katter och en hamster. Mådde allmänt psykiskt dåligt men var rätt glad ändå.
 
43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Nej

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Min man hade städat hela huset när jag kom hem igår, det tyckte jag var speciellt <3

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? Bredvid sängen

46. Vad var det sista du åt? Skolmat, stroganoff

47. Vem är världens vackraste kvinna? Ingen aning.... finns många vackra

48. Är du blyg?  I vissa sammanhang, fast mer obekväm än blyg

49. Vilken var den sista konserten du var på? Var så länge sedan att jag inte ens minns. Heather Nova kanske.

50. Vad heter du i andra namn? Therese

51. Har du varit med om en bilolycka? Bara mindre sådana, inget allvarligt

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Antagligen inte, är ganska öppen

53. Vilken är den roligaste träningsformen? Just nu, indoor walking

54. Har du några husdjur? Två katter

55. Vill du gifta dig? Är redan gift

56. Var växte dina föräldrar upp? Tjörn till stor del

57. Har du någon gång ringt polisen? Ja, en gång när jag hittade en hund och en gång när någon körde på min bil och stack

58. Har du svenskt ursprung? Ja

59. Har du, eller har haft, något smeknamn? Nej

60. Vilka är dina största svagheter? Jag blir lätt ledsen och lätt arg, men lätt glad också. Och så är jag ofta trött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela