Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Glada dagar

Publicerad 2013-01-06 09:21:46 i Allmänt,

De senaste dagarna har varit glada dagar. Har fått mycket gjort tillsammans och Nico har varit en riktig solstråle helt fylld av livsglädje, skratt och bus. Nu för tiden sjunger han sig igenom tillvaron och det hörs sång från honom nästan hela dagarna. Imorse väckte han mig genom att sätta sig i sängen och sjunga, och efteråt gjorde han en liten nedräkning "ee too TEE" innan han slog en kudde i ansiktet på mig och skrattade.
 
I fredags åkte jag och Hampus till IKEA tillsammans och köpte garderob och lite annat. Käkade på thaibuffé och fick tillfälle att bara vara tillsammans. Kan låta underligt men efter allt som varit och den nedstämdhet och isolering vi befunnit oss i så kändes det så levande att bara komma ut tillsammans och göra något.
 
Igår passade mamma och pappa Nico några timmar så jag och Hampus kunde åka och käka på restaurang tillsammans också. Väldigt god mat och vi hade det så mysigt. Nico hade varit väldigt glad hos mamma och pappa också så det var roligt. När vi kom hem fortsatte jag och Hampus att se några avsnitt av The Killing som vi håller på att gå igenom nu och Nico satt och såg YouTube-klipp bredvid oss i soffan. Bara massa mys.
Och plötsligt när jag reste mig för att hämta något så slog det mig, att här är jag nu med en underbar man, världens härligaste unge och ett litet hus på Tjörn.... precis där jag för bara några år sedan drömde som allra mest att jag en dag skulle befinna mig. Att jag nu har allt som jag då drömde om att någonsin få och tvivlade på att jag skulle kunna uppnå. Jag lever i den dröm jag hade då. Och då kände jag det... lycka. Jag var lycklig.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-01-06 11:16:04

Låter underbart!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela