Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Skratt och gnäll

Publicerad 2013-02-23 18:57:50 i Allmänt,

Nico har idag varit både extremt pigg och ganska gnällig. Pendlat ganska rejält i humör.
 
Vid lunch åkte vi och handlade. Förlåt om någon blev smittad i affären men kunde inte lämna honom. På parkeringsplatsen mötte vi hans mormor och morfar och han visade stolt upp en ballong som han lyckats trycka ner i sin väska.
Själva handlandet gick bra och lugnt och efteråt ställde han sig på parkeringen och ropade: Mommo??!
 
Sedan åkte vi, igen, och köpte McDonalds lunch som vi åt hemma. Nej, jag låter inte mitt barn äta sådant ständigt och jämt men när han är sjuk vill jag att han skall få något jag vet att han äter. Blev stor lycka och applåder såklart.
 
Efter lunch började jag känna mig inte helt ok. Kanske smittad, men mest troligt sömnbrist. Försökte lägga mig och vila men Nico hoppade på mig och hämtade ena boken efter den andra som  han ville att vi skulle läsa (vilket vi också gjorde) och bände upp mina ögonlock.
Så tillslut tog Hampus och gick ut en promenad med honom så jag fick sova två timmar eller så.
 
Nico var nöjd med promenaden men på eftermiddagen har han nog inte varit helt på topp för det har varit mycket mycket gnäll. På bebisnivå. Gnäll utan klar anledning.
Speciellt nu när han skulle lägga sig var det tårar och klagande. Oklart om han mår illa eller om han bara minns att han kräktes där igår och är rädd att det skall hända igen. Nu verkar han dock ha lugnat sig och somnat.
Själv har jag kollat på ToyStory leksaksägg som jag vill beställa från England till Nico. Fast han är gnällig. En så snäll mamma är jag.
 
 
Blir väl lite "mello" som man trendigt kallar schlagerfestivalen för nu för tiden kan jag tänka mig. Hampus har spelkväll för sig själv i sitt lilla rum. Kanske somnar jag istället. Inget ovanligt.
Kanske gör jag listor över saker jag skall komma ihåg att göra och får ångest över hur långa de är. Heller inget ovanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela