Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Schlager

Publicerad 2013-02-03 08:36:07 i Allmänt,

Igår blev det Melodifestivalen såklart. Och som vanligt var många av låtarna ren skit. De som röstade på låten Gosa bör få spöstraff.
Men första låten att gå vidare, Skyline, var ok och då han lät så trevlig när han var med i Mix Megapol var jag glad att han gick vidare. Gadd var också bra med sin lite Winnerbäck-inspirerade svenska låt. Dock var det ju Yohio jag älskade.
 
Mitt sjuttonåriga jag blev lite kär, och mitt trettiotvååriga jag blev glad över att se en ung människa våga bryta normer och köra sin egen grej. Han är lite av min hjälte. Tyckte om låten också så det var inte bara hans glittrande look som fick honom att bli min favorit. Och älskar hans pappa lite också som under tävlingen såg ut lite som en gammal tilltuffsad hårdrockare men som under efterfesten tydligen dök upp i den något mer mansnormsbrytande outfiten som ni kan se nedan på bilden. Män i klänning <3 Lite synd att jag aldrig i livet kommer få min man att ta på sig "den lilla svarta" haha :)
 
 
Bilden lånad från Aftonbladet

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela