Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Min son lär mig saker

Publicerad 2013-02-22 10:13:48 i Allmänt,

Lärandeprocessen när man har barn är ömsesidig. Jag lär t.ex. min son hur man använder en DVD och han lär mig att inte skjuta upp saker till framtiden. Mitt sätt att lära ut går ut lite på att visa och sedan är det learning by doing oftast. Min son tycker om att lära mig på ett mer visuellt och påtagligt sätt.
 
Som idag. Han ropar "Komma" och jag svarar att jag kommer strax. Ett typiskt fall av att sljuta lite på saker för att sängen är varm, huset är kallt och kroppen är trött. Sonen såg detta som ett ypperligt tillfälle att lära mig genom att visa de negativa konsekvenserna med att inte göra saker med en gång. Så när jag kom in i rummet fem minuter senare så var det bajs lite överallt.
 
Effektiv metod, det får jag ge honom cred för. Jag har lärt mig min läxa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela