Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Nygammal soffa införskaffad

Publicerad 2013-12-21 14:29:12 i Allmänt,

Nu skall det röjas och städas och grejas för nu har soffan anlänt. Fick tillslut tag på snubben med soffan vi ville ha igår kväll och idag åkte vi för att titta.
Hela familjen, så kändes som en utflykt, och obligatoriskt stopp på McDonalds vilket sonen jublade över.
Soffan är kanske inte den stiligaste i världen, men den var bekväm och har rätt form, storlek och färg så det blir toppen. Skall byta ut benen på den bara.
 
Nu skall det bara ordnas så vi får ut den gamla soffan och städat och tvätta golvet och lite sådant. Är mycket nöjd och glad fast katten just nu går mig på nerverna med sitt eviga rännande in och ut, och att sonen är vansinnig för att han vill till sin mormor och morfar. Han kan verkligen inte hantera många dagar borta från dagis utan att bli skogstokig av tristess - kan ju bero på att vi är rätt tråkiga föräldrar.
 
Har by the way budat på en tavla på tradera som jag hoppas att jag vinner. En stor tavla med älvor som dansar som vi vill ha på sovrumsväggen att titta på när vi skall somna och när vi vaknar.
 
Senare idag skall jag försöka skriva lite mer inlägg med lite mer spännande innehåll än våra bilutflykter.
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-12-21 16:32:49

Hoppas verkligen ni vinner budningen för ÅH vad den tavlan var fin:) /Mamma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela