Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Nu skall här sovas

Publicerad 2013-12-22 22:26:54 i Allmänt,

Oj oj oj vad vi varit duktiga idag. Främst maken då som vanligt. Nu har vi inte alls mycket kvar innan alla rum förutom de rum vi kallar biblioteket och kontoret är klara. Julfint och vi kan ta tre dagars ledigt från renovering :)
Här har snickrats, målats, röjts och donats hela dagen. Nico har väl haft lite tråkigt men han kommer får roligare dagar snart. Väldigt underhållande har han varit i alla fall.
Ingen kan få mig att skratta så mycket som den ungen.
 
Har dock fullt schema även imorgon. Sista rycket. Skall ges julpresent till dagis, åka till Göksäter, fixa en gardin, städa, få upp julgran och massa massa annat.
Sedan blir det julfirande hos mamma och pappa, på juldagen kommer Hampus syster på besök och på annandagen skall vi ha myskväll med lillebror och hans tjej. Skall bli riktigt trevliga dagar.
Bara vara och njuta.
 
Alltså, livet är inte lätt. Vi har haft mycket sjukdom och strul denna hösten. Fortfarande en hel del som återstår och en del att stressa över och oroa sig för... men jag måste säga att jag har så mycket att vara tacksam för. Har en helt fantastisk man på alla sätt som jag är så glad att jag har. Jag har världens sötaste och goaste unge som får mitt hjärta att göra ont av kärlek när jag ser honom. Vi har ett såå mysigt hus. Jag har underbara föräldrar som alltid finns där och ställer upp och som är fantastiska morföräldrar. Och så har jag världens bästa bror som jag inte hade klarat mig utan och som nu har en så härlig flickvän.
Jag känner mig lycklig. Nu är det fan jul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela