Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Min lilla tomte

Publicerad 2013-12-13 22:27:24 i Allmänt,

Då var lucia över. Vårt firande bestod i en middag i form av pizza. Inte så traditionsenligt kanske.
Nico hade fallit för grupptrycket på dagis och tagit på sig sin tomtedräkt, och vägrade nu istället ta den av sig. Så han fick sova i den.
När han väl somnade. För det ville han inte det heller.
 
Min dag var bra i alla fall och jag var stolt över mig själv för jag vågade ta ett samtal som redde ut mycket och gjorde att jag mådde bättre efteråt. Jobbrelaterat. Och fick mig att verkligen förstå hur viktigt det är att reda ut saker genom att gå till källan. Tala MED människor och inte OM människor.
 
Nu är maken och leker i sin verkstad i källaren medan jag har sett kriminalserie och funderar på att sova. De senaste dagarna har Nico inte velat gå upp på morgonen och hoppas det kan hålla i sig i helgen så jag kan få lite sovmorgon. Hade behövt så huvudvärken kan gå över någon gång.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela