Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Idag har det hänt saker

Publicerad 2013-12-15 19:19:35 i Allmänt,

Idag har det faktiskt hänt en hel del i huset, och tur är väl det för med den huvudvärk jag har nu så blir nog inte så mycket mer gjort.
Jag inledde dagen med att måla lister och foder samt leka med Nico medan Hampus byggde valvet mellan kök och vardagsrum, satte en tröskellist samt satte list kring öppna spisen. Jag försökte också elda en del i tunnan ute men skall nog lägga ner den karriären för jag lyckas alltid slänga på fel saker och orsaka mindre trevlig rök.
 
Sedan tog jag med Nico och åkte och handlade samt hämtade ut paket med lampskärm samt köpte pizza till maken. Nico insisterade på att ta av skorna på pizzerian och när jag försökte stoppa honom tittade han på mig som om jag var knäpp: - Smutsigt mamma!
Och ja jo det var ju sant. Sedan halkade han utanför pizzerian och slog i huvudet den stackarn.
 
När vi kom hem hade Hampus klätt in ovanför alla köksskåpen! Men sedan behövde han matpaus.
Efter vi ätit så fick Hampus leka med Nico i hans rum och ge honom ett bad medan jag målade valvet. Blir så fint. Inte alls mycket kvar nu!
 
Nu är det sockel i köket, taklister i några rum och lite foder kvar  bara. Sedan är allt utom kontoret och en del i biblioteket klart. Känns så himla bra.
 
Hade dock hoppats på att börja måla högtalare ikväll men min huvudvärk är enorm nu och blir bara värre så får se om jag inte får ta och sova väldigt tidigt idag istället. Får hoppas att Nico inte drömmer mardrömmar och Gargamel och skriker halva natten som han gjorde i natt.
 
Bästa Nico-kommentaren idag:
Nico: Mamma kom!
Jag: Vänta lite. Ska bara kolla datorn först.
Nico: Datorn vill inte
Jag: Vill datorn inte vara med mig?
Nico: Nej
Nehepp.. var ju lika bra att lämna den ifred då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela