Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Hur kan man glömma det?

Publicerad 2013-12-31 19:43:40 i Allmänt,

Nu har vi ätit lite god middag med mamma, och nu har hon gått hem för att vänta på att pappa skall sluta jobbet. Nico är extremt uppe i varv och vill inte sova och vi vill inte tvinga honom då det trots allt är nyårsafton (bara vänta en stund till och sedan kommer jag ta tillbaka det).
 
Sitter och våndas över att jag glömde köpa hem snacks till ikväll. Vi har nu absolut inget gott att mumsa på ikväll, och snart ingen snus. Hur fasen kan man glömma sådana saker?! Kommer kräva att få ta om nyårsafton imorgon bara för den sakens skull. Drack en cider till maten så är oklart om jag bör köra bil dessutom, annars hade jag ju kunnat åka och handla nåt. Inte för att jag är berusad så det är olämpligt att jag kör men skulle nog blåsa rött, eller vad man kallar det. Får väl lida helt enkelt.
 
Sedan skall jag och maken återuppliva gammal tradition och se på Skyskrapan brinner, eller Tower inferno som det heter egentligen... låter coolare. Inferno.
 
Well well... ha ett gott nytt år nu alla. Gör nåt bra av det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela