Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Halv-VAB

Publicerad 2013-12-18 16:54:25 i Allmänt,

Eftersom sonen hostade, hade feber och spenderade större delen av natten med att betrakta månen genom fönstret så var han inte i skick att gå till dagis idag. Eftersom jag inte heller fick sova så var väl inte heller jag i toppenskick, men jobbet måste jobbas så fick bli att åka dit i alla fall.
Hampus fick vabba förmiddagen, mamma tog över vid lunch och jag fick komma och lösa av vid två.
Imorgon får Hampus ensam ta hand om vabbandet och jag tar fredag om det fortfarande behövs då.
 
Trots att han är sjuk är han dock inte speciellt stillsam. Han hade rivit fram allt som gick att riva fram i hela huset på förmiddagen upptäckte jag när jag kom hem så jag får ta och sätta igång och städa strax. Han har dock ett humör som inte är på topp. "jag vill inte" hörs rätt mycket och motgångar hanteras inte med lugn. Får hoppas att han mår bra till jul i alla fall.
 
Så, nu blir det städa, diska och måla i nån timme eller två.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela