Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Två dagar

Publicerad 2013-08-16 16:52:12 i Allmänt,

Jag har insett att mina läsare i majoritet är väldigt hemlighetsfulla av sig för det var inte många som gav sig tillkänna... men men, inget krav på det. Man får så gärna smygläsa här så :)
 
Hande fullt upp igår då en ny snickare kom och började riva vår gamla toalett. Efterlängtat minst sagt. Ser helt annorlunda ut inne nu. Om man inte vet hur det såg ut innan så är det ju svårt att se, och eftersom det inte är färdigrivet och ganska stökigt så är det ju inte så att man tänker "nämen oh så fint".. men så här ser det ut nu i alla fall.
 
 
Man kan ju i alla fall se hur ynkligt litet vårt badrum var innan. Kan ni ens föreställa er att det på den lilla ytan stod ett badkar, en toalett, ett handfat och en bidé (nej vi sparade inte bidén..haha). Var så trångt att man kunde sitta på toa och tvätta fötterna i bidén om man hade så önskat.
Badrumsmattan skall alltså bort och där väggarna slutar kommer det finnas en vägg med en dörröppning för det till vänster om väggarna skall tillhöra (det ofärdiga) köket man ser i bakgrunden (nu förvaringsplats) och det till höger om väggarna kommer gå ihop med hallen.
Tyvärr blev snickaren sjuk idag och vi kunde inte få rivit klart :(
 
Medan detta skedde igår så målade jag lite lister, som jag alltid gör typ. När man målat lister i hallen ett lager så ser det ut såhär. Eller rättare sagt, jag målade foder också... taklisterna förmålades så de sitter inte uppe än.
 
 
När Nico kom hem fick han roa sig med nostalgi på tv. Fast det är ju inte nostagli för honom. För honom är det sprillans nytt.
 
 
Han somnade runt åtta igår, och sov till sju idag. Jag var dock inte speciellt pigg för det blev sen kväll för oss. Hampus skulle byta elcentral till en ny och fin som visade sig vara aningens känsligare än den gaml och det utlöstes jordfel hela tiden så strömmen gick. Så han fick felsöka och greja i flera timmar. Nu kan vi inte ha el i garaget samt två uttag i källaren om vi vill ha el till resten av huset.
 
Idag försökte jag få sova på morgonen men det gick lillskiten icke med på. Jag serverade frukost och hoppades att han kunde äta den medan jag slumrade till igen, men det passade sig inte för han meddelade att han ville ha MAT. Så fick rota fram en panpizza i frysen och ge honom och då fick jag i alla fall vila en stund till.
Sedan tog jag och Nico och for till Stenungsund. Är Tjörn Runt nu och därmed en hel del barnaktiviteter på torget så tänkte att det kunde vara kul för honom.
 
Han fick äta lunch på McDonalds vilket uppskattades. Här ser ni en bild på honom med hela munnen full.
 
 
På torget fanns också en kvinna/man i Bamsedräkt som vandrade omkring och kramade barn. Nico betraktade denne med skräckblandad förtjusning. Helt chockad såg han ut med ett litet leende i mungipan. När han erbjöds en kram var det dock skräck och han klamrade sig fast vid mig och ville gå. Han vågade dock vinka och säga hej då. Senare vill han träffa Bamse igen men då hittade vi honom tyvärr inte.
 
De hade också satt upp något de kallade Kidpark i en tom butik på innergatan. Där hade de satt upp stora bord med Playmobil, Lego, målargrejor, dockor, briotåg och tv-apparater där man kunde spela tv-spel m.m. Nico älskade att vara där men han ville mest leka med Barbie Dreamhouse.
 
 
Sedan fick han fiska fiskdamm som leksaksaffären hade och fick en boll innan vi for och handlade. Han var riktigt trött när vi kom hem och för en sekund trodde jag att han skulle somna men sedan hoppade han upp tvärpigg och började ställa till bus.
Bland annat lyckades han leta upp ett slags doslock och en hammare och spikade fast detta på den nymålade hallväggen. Han var dock så stolt så vi kunde inte bli arga.
 
 
Efter detta har han hjälpt mig att städa och dammsuga lite och jag har diskat. Nu har jag fått lägga mig och vila lite. Vi har hur mycket som helst att göra men det börjar kännas som om all energi tagit slut. Denna renovering måste vara klar snart för annars kollapsar vi nog helt.
Men men... skall hinna måla massa lister idag också och riva kakel och allt möjligt annat så måste ta tag i mig själv och hitta lite motivation.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela