Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Inte så mycket att säga

Publicerad 2013-08-02 19:43:06 i Allmänt,

Idag har varit en vääääldigt slapp dag. Har målat fönstret i sovrummet för sista gången men i övrigt har jag mest vilat och så. Nico har tyckt att vi varit såå tråkiga så fick ägna lite tid åt att leka med honom och så fick han bada så han inte dog av tristess. Han var mycket glad när hans mormor hälsade på en snabbis också även om han fick ett mindre sammanbrott när hon skulle gå. Inte så snällt av honom att ge sin mormor ett trauma sådär när hon kom förbi.
 
Har i övrigt nog inte tänkt en enda tanke idag av vettig karaktär. Läste dock på hej.blekk där Michaela skrev om bloggande och hur man bör skriva om något man brinner för.
Jag skriver egentligen mest för mig själv. Har inte enormt med läsare och är nöjd med det eftersom jag inte orkar känna krav på mig att skriva bra gejer. För mig är bloggen mer som en dagbok och ett sätt för de som känner mig att ta del av vad jag gör. Om nån annan finner det intressant är det bara en bonus.
Började dock tänka att jag kanske skulle vilja ha en annan blogg där jag skriver om film och serier. Politik, feminism och ateism är viktiga ämnen som jag älskar att debattera och diskutera men jag känner inte att jag kan viga en hel blogg åt enbart dessa ämnen då jag inte är tillräckligt motiverad för att komma med något eget och nytt utan mest applåderar andra som gör det så bra. Jag gör mitt i mitt eget liv för att förändra och leva som jag lär men har inget mission att förändra världen.
 
Jag älskar dock film och serier och skulle gärna skriva mer om det. Kan låta ytligt men någon skall vara det också :) Kan ju analysera dem med genusperspektiv eller nåt ;)
Får väl se om jag gör det.... om orken finns :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela