Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Den som väntar... och så vidare

Publicerad 2013-08-27 14:25:57 i Allmänt,

När jag och maken (som då inte var maken utan pojkvännen) flyttade ihop för ett antal år sedan så sa vi att vi skulle ha en inflyttningsfest. Det hade vi aldrig. Orkade aldrig eller nåt. Så flyttade vi till hus och sa att NU måste vi ha inflyttningsfest men så var ju jag gravid så vi ville vänta och sedan hade vi bebis och var trötta. Efter två år bytte vi hus och då jävlar tänkte vi ha inflyttningsfest men så tänkte vi att vi skulle vänta tills efter renoveringen.
I oktober/november är den kanske klar och dåååå.... eller skall man vänta tills nästa sommar?
Frågan är om vi någonsin kommer ha fest... men den största frågan är kanske imorgon någon kommer minnas vilka vi är den dagen det blir av.
"Jo men vänta lite nu... jag har ett svagt minne av att jag umgicks med det där paret för några år sedan...Flyttade inte de till landet, fick barn och typ försvann...?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela