Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

This is me - tråkiga frågor med tråkiga svar?

Publicerad 2013-04-26 21:37:57 i Allmänt,

Eftersom jag plötsligt har en hel del läsare än innan så tänkte jag:
1. låta de nya läsarna lära känna mig lite närmare genom att svara på en sådan där trist standardlista med frågor
2. skrämma bort de nya läsarna genom att svara på en sådan där standardlista med frågor
 
Välj vilket av alternativen ovan som stämmer bäst själva... och tyck även lite synd om mig då jag väljer att spendera min fredag på detta sätt.
 

Vad är ditt fullständiga namn? – Vill jag inte skriva ut, men jag heter Emma i alla fall


Vilken låt är bäst just nu? – Pinsamt nog lyssnar jag för tillfället mycket på Ulrik Munthers Tell the world.


Är du snål eller generös? - Kan nog vara både och


Vem betyder mest för dig? – Min son


Är du en öppen och ärlig människa eller du är den som är mer tillbaka dragen? – Jag är nog mest öppen och ärlig, men även om man är tillbakadragen så är man ju nödvändigtvis inte oärlig.. eller?


Har du ett bra självförtroende? - Beror på sammanhanget, men oftast ja


Hur bor du, villa, lägenhet, radhus? – Villa


Vad har du för märke på din mobiltelefon? - En android.. typ sån där Galaxy (bra koll)

Nämn tre saker som gör dig riktigt glad. – Pengar.. hehe.. nej men min son, min man och god mat


Bästa boken du läst? – Omöjligt att svara på, men första boken som gjorde massivt intryck på mig var Brott och straff av Dostoevsky (stavning?)

Vad är ditt yrke, jobbar eller pluggar? - Skolkurator samt pluggar oftast vid sidan av


Hur många barn vill du ha? - 2, tror jag


Nämn 3 saker som gör dig riktigt arg. – När barn far illa. sexism och homofobi


Vad anser du om att tjejer och även killar viker ut sig i tidningar osv? - Männsikor för göra som de vill men jag anser inte att det gynnar synen på kvinnan


Hur är ditt humör just nu? – Det är på topp fast jag är satans trött

Om du fick ändra en sak på ditt utseende, vad skulle det vara då? – Är nöjd med hur jag ser ut, men kanske skulle behöva klippa topparna och byta ut lita av fettet mot muskler av hälsoskäl

Vem i din familj står du närmast? – Pratar vi ursprungsfamilj nu? Står väldigt nära både min mamma, pappa och bror.


Är utseende viktigt för dig? Nej inte direkt men tycker väl inte om att se helt ofräsch ut.


Vilken årstid är bäst? - sommar, deppar hela vintern

Vilken är din favorit genre i filmer? – Scifi


Nämn 3 saker inte många vet om dig. – Jag hatar fötter, är rädd för clowner och älskar Stenmark-serier

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela