Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Stoppkloss

Publicerad 2013-04-21 10:12:24 i Allmänt,

Idag gick jag upp tidigt för jag tänkte vara duktig och komma igång i trädgården. Hade en plan att om jag ordnade så att Nico kunde leka med vatten och vattenkanna ute så skulle det gå bra. HA!
 
Det började med en gång med att han blev upprörd över att han inte fick ha pyjamasbyxor på sig. Sedan ville han inte ha jacka för att den skymde hans Woody t-shirt och så pratade han nonstop om att han ville visa sin t-shirt för mormor.
 
När vi sedan kom ut började han gråta för att jag hade trädgårdshandskar. Tog av dem när jag skulle gå och slänga riset i skogen och då ville han inte leka alls utan ville gå med mig. Han fastnade med fötterna i blåbärsriset och började gråta. Sedan var det vara prat om att gå till mormor och morfar eller att åka bil. När jag sa att vi inte skulle det nu så ville han gå in.
 
Så bra gick det. Så nu är vi inne och väntar på att Hampus skall vakna så att en av oss kan greja medan en passar Nico.
Känner att vi snart måste införskaffa sandlåda eller något så att ungen kan tänka sig vistas ute i alla fall ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela