Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Speglar musiken vem jag är?

Publicerad 2013-04-16 21:12:00 i Allmänt,

Schmenus skrev ett inlägg som handlade lite om det där med att lyssna på musik vars ideal och budskap kanske inte överensstämmer med ens egna åsikter. Jag kan tycka att det är knivigt, för samtidigt som jag skulle vilja säga att jag inte skulle gå på en konsert eller köpa en skiva med ett band eller en artist med sneda värderingar så kan jag inte riktigt styra vilken musik jag tycker om, och tycker jag om den vill jag ju kunna lyssna på den (finns dock gränser).
 
Jag har ju väldigt blandad musiksmak och bland mina favoritlåtar kan man hitta rock, pop, techno, opera, country och mycket annat. En av mina favoritlåtar är bland annat låten nedan, och även om jag älskar musiken i sig vill jag ju inte gärna att den skall repsentera vem jag är... och jag tror inte heller att den säger så mycket om mig. Med tanke på att den handlar om en kille som mördar sin flickvän och har sex med hennes lik, och sedan kommer hon tillbaka från de döda och dödar honom.... och det är ju inget jag rekommenderar eller förespråkar på något sätt... varken mord eller liksex (och skulle man vara allvarlig kanske man känner att usch, den försöker göra kvinnomisshandel romatiskt/lustigt/underhållande, och det känner jag själv ibland med... men fan, jag gillar låten bara).
 
 
Och tänker du lyssna på den (o inte har hört den förr) så lyssna på HELA för det är refrängerna som är bäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela