Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Skönt men jobbigt

Publicerad 2013-04-07 19:09:20 i Allmänt,

Vad vi grejar i trädgården nu. Pust. Idag har vi flyttat en enorm hög tallris och halva vedhögen har staplats... återstår massor i trädgården dock.
Nico är inte mycket för att vara med ute han. Han tyckte det var kul att köra ett lass med ris med sin egen lilla skottkärra och hjälpa mig lasta av. Efter det tröttnade han och rymde upp i berget. Helt orädd och snabb som blixten.
 
 
Sedan ville han bara in, så slutade med att jag fick bära ut en stol och hans iPad och då höll han sig lugn en stund. Och sedan bar vi ut plastbord och stol så han fick äta lunchen ute medan jag fortsatte bära ett tag till.
 
 
Som tur var kunde snälla mamma och pappa ha Nico en stund sedan, till hans stora lycka, och jag och maken kunde slita på rejält en stund. Aj aj ryggen.
När vu hämtat Nico blev det god middag, Nico fick en motvillig dusch och sedan fick han kvällsmat och det var dags för sängen. Som vanligt det sista var det stor protest och tårar för att han var tvungen att lägga sig men sedan somnade han två minuter efter han lagt sig.
 
Här pusslar han lite samtidigt som han ser på film. Råkade ta i för mycket balsam i hans hår så får se hur han kommer se ut imorgon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela