Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Positiva nyheter

Publicerad 2013-04-22 19:56:46 i Allmänt,

Efter att ha deppat över frankrikes protester angående den lag som skall ge homosexuella rätt att gifta sig och skaff barn, som jag skrivit om tidigare, så kan man idag glädjas åt att det skall öppnas en (kanske fler) gayvänlig moské utan könssegregering. Även om jag i allmänhet är emot religion i stort så ser jag det oerhört positivt när sådana här initiativ tas då de fördomar som finns ofta bottnar i religösa gammelmodiga föreställningar. Så ett initiativ som detta är definitivt ett steg åt rätt håll.
 
Ni kan läsa om det hela i bland annat Metro, här.

Och jag läste först om det på Schmenus blogg, så läs gärna hennes tankar om det hela här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela